
Het is zover: na een lang traject van ontwerpen, overleggen en voorbereiden gaan de werkzaamheden aan ons nieuwe haventje op dinsdag 26 mei écht van start!
Met het definitieve ontwerp op zak, alle vooronderzoeken afgerond, de budgetten rond en een aannemer geselecteerd, kunnen we eindelijk van start. Daarmee komt een mooie mijlpaal in zicht waar we als dorp lang naar uitgekeken hebben.
Eerlijk is eerlijk: onze rol als werkgroep is in dit laatste deel beperkt gebleven. Het overgrote deel van de werkzaamheden na het afronden van het definitieve ontwerp is uitgevoerd door de gemeente, en met name door projectleider Karin Wielinga. Als werkgroep zijn wij hen daar zeer dankbaar voor.
Wat gaat er gebeuren? De komende periode wordt er stevig gewerkt aan onder andere de nieuwe steiger (met het drijvende deel dat meebeweegt met de waterstand), de trap met leuning, de heg rondom het haventje en de grasbetontegels die de bocht bij de Hereweg ruimer maken. Ook de natuurlijke oever krijgt de aandacht die past bij het ‘Fruit Haven’-ontwerp (zie voorgaand bericht).
Mocht je nog vragen hebben, stuur gerust een mail naar haventje@dorpsbelangenbierum.nl.
Werkgroep Haventje Bierumermaar Willem Dijkstra, René Kloeze, Wouter Kok en Kevin Bos
Voorgaand bericht 6 juli 2025: https://www.bierum.net/stichting-dorpsbelangen/update-4-haventje-bierumermaar-2025/